Systemy kompresji

Standard Compression System

Najczęściej używany system kompresji i uznawany przez wielu za najlepszy. SCS zapewnia mocne zespolenie elementów i rzadko się luzuje. System ten dodaje kilka centrymetrów do wysokości kierownicy. Dokładna specyfikacja jest podana w opisie każdego zacisku. Pamiętaj, że kierownica do SCSa nie może mieć dolnego przecięcia do innych systemów kompresji. Jeśli włożysz do SCSa kierownicę z dolnym przecięciem i skręcisz zacisk to ogromny docisk jaki w nim jest zmiażdży dolną część kierownicy. Kierownicę będziesz wtedy musiał skrócić lub wyrzucić.

Standard Compression System - schemat
Integrated Headset Compression - schemat

Integrated Headset Compression

IHC to system działający tak samo jak HIC, jednakże występuje jedynie do kierownic Standard czyli o średnicy wewnętrznej 28mm.

Hidden Internal Compression

Jest to bardzo prosty w konstrukcji system, zapewniający mocne połączenie. Kierownice do H.I.C. mają zwiększoną średnicę, nazywamy to Oversized czyli o średnicy wewnętrznej 32mm.

Hidden Internal Compression - schemat
Inverted Compression System - schemat

Inverted Compression System

Stary system, dziś już mniej używany z powodu swojej awaryjności oraz trudności w obsłudze. Najczęstszą awarią w ICS jest urwania gwintu w gwiazdce, która jest wbita w kierownicę. W przypadku takiej awarii wyjęcie gwiazdki z urwanym gwintem jest bardzo trudne. Z systemem ICS rozłożenie i złożenie hulajnogi zajmuje sporo czasu i wymaga doświadczenia. Aktualnie używa się odmiany ICS10, która ma śrubę o większej średnicy, przez co jest mniej awaryjna. Bardzo dużą zaletą ICS jest mała waga.

Gwintowany System Kompresji

Gwintowany system kompresji jest najprostszym systemem. Używany jest jedynie w tanich, niskobudżetowych hulajnogach. System ten często się "luzuje" natomiast stałe dokręcenie nie jest możliwe.

Gwintowany System Kompresji - schemat