Jaką hulajnogę wybrać?

Marketowa hulajnoga

Seryjna tania „marketowa” hulajnoga to sprzęt, z którym można spotkać się w każdym sklepie sportowym, supermarketach oraz na aukcjach internetowych. Najczęściej zachęcają swoją ceną, która oscyluje pomiędzy 150 a 350 zł. Niestety, takie hulajnogi nie są projektowane przez osoby znające się na tym, co powoduje, że nie nadają się one do jazdy wyczynowej. Kupno taniej hulajnogi będzie wiązało się z ciągłymi awariami i potrzebą kupna nowego sprzętu gdy tylko zaczniesz ćwiczyć pierwsze tricki.

Wyczynowa hulajnoga seryjna

Prawdziwą wyczynową hulajnogę seryjną można rozpoznać nie będąc nawet ekspertem, taka hulajnoga wykonana jest z dobrych jakościowo materiałów, ma zastosowane profesjonalne systemy kompresji a spasowanie elementów jest na wysokim poziomie. Taki sprzęt jest zaprojektowany przez specjalistów, którzy projektują hulajnogi z pasją i najwyższą dbałością o bezpieczeństwo i wygodę użytkowania. Marek produkujących wyczynowe hulajnogi jest bardzo wiele i każda wyróżnia się czymś szczególnym, wybierając wyczynową seryjną hulajnogę mamy szeroki wybór i możemy znaleźć coś pasującego do nas. Kompletna wyczynowa hulajnoga kosztuje od 600 do 1400 zł w zależności od producenta i zastosowanych w niej komponentów. Jeśli zadajesz pytanie „Jaka hulanoga na początek” to odpowiedź jest prosta – tylko taka.

Hulajnoga seryjna

Hulajnoga składana

Hulajnoga, którą złożysz z pojedynczych części będzie droższa, ale masz możliwość stworzenia hulajnogi idealnie dopasowanej do Ciebie! Taką hulajnogę możesz złożyć w cenie 1200 - 2000 zł. Nie wszystkie części do siebie pasują i zanim zamówisz wymarzone "partsy" zasięgnij informacji u pracowników sklepu.

Hulajnoga składana - schemat

Zauważyłeś już na pewno, że dostępne decki mają różną długość oraz szerokość. Długość podestu odpowiada stylowi jazdy, jak również wielkości stopy ridera. Jeśli preferujesz jazdę parkową wtedy warto wybrać krótszy deck, który będzie się dobrze sprawdzał w skateparku. Jazda "streetowa" techniczna z wykorzystaniem poręczy oraz murków wymaga dłuższego decku, na takim podeście będzie się jeździć wygodniej. Od pewnego czasu nie produkuje się wąskich podestów, w każdym stylu jazdy sprawdzają się szerokie podesty.

Deck - schemat

Wybierając kierownicę musisz mieć na względzie swój wzrost. Jeśli kierownica jest niska to od częstej jazdy będą bolały Cię plecy. Optymalnie gdy staniesz na hulajnodze to kierownica powinna sięgać do pachwiny lub wyżej.

Co to kierownica oversized i standard?

  • Kierownica standard ma średnicę wewnętrzną 28mm
  • Kierownica oversized ma średnicę wewnętrzną 32mm

Zobacz o co chodzi z systemami kompresji.

Prawidłowa wysokość kierownicy - schemat

Waga hulajnogi ma bardzo duży wpływ na naszą jazdę, hulajnoga nie powinna być ciężka. Seryjna hulajnoga dla młodego ridera nie powinna ważyć więcej niż 3,5 - 3,7 kg.

Waga hulajnogi

Pegi to super sprawa, dodają wiele możliwości robienia tzw. grindów czyli kontrolowanych poślizgów po krawędziach przeszkód. Pamiętaj jednak, że gdy zaczynasz jazdę na hulajnodze pegi nie będą Ci potrzebne. Mogą natomiast przeszkadzać w ćwiczeniu pierwszych sztuczek. Pegi zakładaj gdy już opanujesz podstawowe tricki i nauczysz się kontrolować hulajnogę.

Pegi do hulajnogi

Od jazdy w hulajnodze będą pojawiać się "luzy", które będą przeszkadzały w jeździe. Zachowaj spokój, to normalne. Najczęściej luzują się śruby w kółkach, dokręcając je uważaj by nie ukręcić gwintu oraz nie uszkodzić wgłębienia na klucz w śrubie. Systemy kompresji dokręcaj do silnego oporu, nawet jeśli po skręceniu wydaje Ci się, że jest za mocno skręcone, nie przejmuj się, od jazdy delikatnie się poluzuje. Łożyska w kółkach wymień gdy zaczną mocno hałasować lub ciężko pracować. Jeśli będziesz unikał jazdy po mokrej nawierzchni, w deszczu i po piasku Twoje łożyska będą pracowały bardzo długo.